Bli en naturvernfamilie!

Har du hørt om familiemedlemskap i Naturvernforbundet, eller om barnas egen miljøorganisasjon Miljøagentene? Finn ut mer om hvordan hele familien kan engasjere seg for miljø og klima.

Familie på tur i skogen

Barn som får kunnskap om naturen og lærer seg å bli glad i den, får gjerne et sterkere ønske om å ta vare på naturen senere i livet.

Familiemedlemskap – sammen om en hjertesak

Det kan føles ekstra godt å dele hjertesaken sin med noen man er glad i! Med et familiemedlemskap i Naturvernforbundet, kan hele husstanden være medlemmer sammen og dele felles engasjement for natur- og miljøvern.

Et familiemedlemskap inkluderer medlemskap i Miljøagentene for barn under 15 år. Gi oss beskjed om du har noen aktuelle agenter i familien, så melder vi ifra til «sjefsagentene»! Alle som vil kan bli med, og vi stiller med rabattert medlemskap for familier med lavere inntekt. Ta kontakt med oss her så ordner vi det.

Miljøagentene – på barnas premisser

Miljøagentene er barnas egen miljøorganisasjon som jobber for å skape engasjement for natur- og miljøvern blant barn. Å lære seg å ta vare på dyr og naturen, er helt grunnleggende for å skape en tryggere framtid på jorda. Som miljøagent får barn troen på seg selv, framtiden og at det nytter å gjøre noe!

Selv om Naturvernforbundet og Miljøagentene er to selvstendige organisasjoner, samarbeider vi tett for å skape engasjement allerede fra barna er små. Med et familiemedlemskap i Naturvernforbundet er det gratis for barna å bli miljøagenter.
Du kan lese mer om Miljøagentene her.

Mor og datter på tur i skogenFartein Rudjord
Mor og datter på tur i skogen med Naturvernforbundet. Foto: Fartein Rudjord

Natur og Ungdom – felles engasjement

Natur og Ungdom er den selvstendige ungdomsorganisasjonen til Naturvernforbundet, og har medlemmer fra 13 til 25 år. Mange gode vennskap har sprunget ut av fellesskapet som skapes når unge fra hele landet kommer sammen om engasjement for naturvern, miljø og klima. For mange er Natur og Ungdoms sommerleir et sosialt høydepunkt.

Våre to organisasjoner er frittstående organisasjoner, men med felles mål jobber vi tett sammen for å skape økt engasjement om naturvern og klimakrisen. Vi samarbeider også om flere viktige miljøsaker som for eksempel kampen mot gruvedumping i Førdefjorden. Natur og Ungdom er også representert i styret til Naturvernforbundet. Du kan lese mer om Natur og Ungdom her.

Natur og Ungdom aksjonerer mot gruvedumping i Førdefjorden. August 2022.

Les mer om ulike typer medlemskap her og bli en naturvernfamilie dere også! 🌱