Familiedag på Jensrud lørdag 31. august

Fuglekasseverksted, natursti og oppgaver for store og små barn. Skogvandring for voksne.

tunet på jensrudNaturvernforbundet i Nittedal

Velkommen til familiedag på Jensrud lørdag 31. august kl 12-15. Arrangementet er et samarbeid mellom Naturvernforbundet i Nittedal og Turkameratene Nittedal Turlag. Lillomarkas venner bidrar til programmet.

Program

Fuglekasseverksted. Få hjelp til å snekre din egen fuglekasse. Byggesett kr 80,-

Hør Håvard Pedersen fortelle sagn og historier fra Lillomarka. For store og små barn. Kl 12.30, 13.30 og 14.30. Ved Håvard Pedersen, Lillomarkas venner.

Natursti og oppgaver om småkryp, dyr og planter. For store og små barn. Hele dagen. Premier.

Vandring i skogen kl 13: Hvordan trær lever sammen med andre trær og planter. Forskjell på naturskog og plantasjeskog. Mest for voksne. Ved Vidar Myhre.

Kafé: Kjøp svele og kaffe. Ved Turkameratene.

Hvordan komme seg dit

Du kan kjøre til Sagtomta på Kjul og parkere der, deretter gå 1 km på grusvei. Eller: Grusvei fra Mo. Sti og grusvei fra Sørli og Rotnes-området. Se Marka-skilter. Bruk gjerne Norgeskart- og UT-appene.

Spørsmål? Kontakt Hanna Hånes på tlf 901 56 040.