05.sep 2024

Hva: Guidet tur
Når: 05.sep, kl. 18:00 – 20:00
Hvor: Vetatoppen parkering

Skal skogområdet i kjernen av det historiske landskapet i Borge gjøres om til næringsområdet Viken Park, eller bør skogen og området bestå som det er?

Bli med Naturvernforbundet Fredrikstad og Hvaler på tur, og bli kjent med området det er snakk om. Gjennom Friluftslivets uke feirer vi norsk natur og friluftsliv, og hele Norge inviteres til å bli med ut på tur.

Fra Naturvernforbundet har vi hele tiden ment at området bør forbli skog og natur. Nå får vi med oss Lars Ole Klavestad, landskapsarkitekt MNLA, billedkunstner og forfatter, med på en guidet tur i området for å forklare konsekvensene. Han har engasjert seg sterkt i saken med flere gode leserinnlegg.

Møt opp på Vetatoppen parkeringsplassen ved Borge Varde torsdag 5. september kl. 18.00. Lars Ole Klavestad vil vise oss området som lokalpolitikere i bystyret skal ta stilling til. Vi forventer å være tilbake på p-plassen senest innen kl. 20.00. Det blir tidvis ulendt terreng, så ha godt fottøy.

Facebook-arrangementet finner du her: https://www.facebook.com/events/2123856724678318

Har du spørsmål til arrangementet eller saken, ta gjerne kontakt med lokallagsleder i Naturvernforbundet Fredrikstad og Hvaler, Ida Julsen, på telefon 41182011 eller send en e-post til fredrikstadhvaler@naturvernforbundet.dev06.dekodes.no